Hallo lieve lezers

Welkom op mijn blog die bedoelt is om kleine ideetjes, hebbedingetjes en probeersels neer te zetten. Het blijft altijd leuk om van alledaagse dingen, afdankertjes of speciale dingen, iets anders te maken dan waar het voor bedoelt is.

Dus blijf kijken, lees, geniet en leef weer verder.







woensdag 2 maart 2011

Takkenkapstok


De periode van de moestuin gaat weer beginnen. Mijn vader doet dit al zijn hele leven lang en sinds vorig jaar ben ik er ook bezig. Om hem te helpen en om zelf van hem te leren. Over de tachtig en nog steeds spit hij het land om. Vorig jaar was een jaar van aardbeien, stokbonen, snijbiet en... Nou ja, noem maar op. De houten bakken met daarop de glazen ramen moesten gerepareerd worden. Heerlijk.

Dit jaar zijn we al begonnen met elzentakken zagen voor de bonen. Deze elzen hangen boven de sloot en hangend over het water zaagde ik de takken, terwijl mijn vader alvast andere werkjes deed.

Vandaag was ik er weer om slaplantjes te poten totdat mijn oog op de pas afgezaagde takken viel. Er zaten nog veel z.g. kapstokken aan. De afgezaagde zijtakken zijn wat verder van de stam afgezaagd waardoor je een kapstok effect krijg.

Ik heb er een paar afgezaagd en er een echte kapstok van gemaakt. Op een mooie oude plank. Hij moet nog opgehangen worden maar dan doet hij dienst als verzamelplek voor tuingereedschap.

Gelukkig heb ik de kans gehad om voorheen van mijn hobby ook mijn werk te maken. Jammer dat dit nu voorbij is maar positief dat ik dit nu in mijn vrije tijd kan doen.
Niet voor niets is de achtergrond van mijn blog voorzien van houten planken ;-)

1 opmerking:

  1. Bedankt voor je reactie op mijn spierbillenkind.
    Lijkt me heerlijk een moestuin, maar ja, tijd hè!

    Prettige avond nog.
    Groetjes Siem

    BeantwoordenVerwijderen