Hallo lieve lezers

Welkom op mijn blog die bedoelt is om kleine ideetjes, hebbedingetjes en probeersels neer te zetten. Het blijft altijd leuk om van alledaagse dingen, afdankertjes of speciale dingen, iets anders te maken dan waar het voor bedoelt is.

Dus blijf kijken, lees, geniet en leef weer verder.







maandag 28 februari 2011

Handdoek(jes).



Zaterdag, veel regen, grijs weer. Wat gaan we doen.
Het huishouden laten wij het huishouden.
Het is goed weer om een hoek op zolder uit te spitten. We zijn nog niet zo gek lang geleden verhuisd dus rare dingen zullen wij niet tegenkomen. Maar, je weet maar nooit. Opruimen en wegdoen is één van mijn grootste hobby. Het geeft een geweldig gevoel als er weer iets weg kan. En dan bedoel ik, zoeken naar een goede bestemming. Zoals de kringloop of een mailtje naar de familie of die er nog iets aan heeft.

In de op te ruimen hoek kwam ik weer een tasje tegen met allemaal kleine handdoekjes. Deze worden gebruikt op de tapkast. De vers getapte biertjes worden hier op gezet om het gemorste vocht op te nemen. De tas was een verzameling die ik ooit van iemand had gehad. "Heb jij hier nog iets aan?" en natuurlijk antwoordde ik "Misschien, geef maar hier, wie weet."

Vandaag verzinnen wij ter plekke dat de handdoekjes deze dag worden omgetoverd tot een mega-strandlaken. Eerst de versleten handdoekjes weg naar de garage voor smeerdoeken. Dan de mooie schikken tot een leuk geheel. De verschillende afmetingen maken dat de zijkanten ongelijk zijn. Voor ons is dit niet erg. Dat maakt het nog aparter.



Binnen no-time ontstaat een mooi strandlaken. Laat nu die zon maar komen. Biertje mee en genieten maar.

1 opmerking:

  1. hoi hoi gezellig dat je een bezoekje op mijn blog bracht en je gezellige reactie, wat een idee het strandlaken ik heb een hoop voorbij zien komen maar dit is uniek, groetjes irmaps ik ben je nieuwe fan;-))

    BeantwoordenVerwijderen