Hallo lieve lezers

Welkom op mijn blog die bedoelt is om kleine ideetjes, hebbedingetjes en probeersels neer te zetten. Het blijft altijd leuk om van alledaagse dingen, afdankertjes of speciale dingen, iets anders te maken dan waar het voor bedoelt is.

Dus blijf kijken, lees, geniet en leef weer verder.







woensdag 9 maart 2011

Borduurwerk


Mijn moeder heeft vroeger veel geborduurd. Mooie bloemwerkjes. Nou ja, "werkjes"!
Priegelwerk dat heel lang duurde.

Ongeveer 30 jaar geleden heeft zij voor mij een boeketje Lelietjes van Dalen voor mij geborduurd. Op papier was het een mooi plaatje. Maar eenmaal geborduurd overtrof het mijn stoutste verwachting. Een prachtig werk.

Maar op de een of andere manier vond ik het nooit mooi ingelijst.
Totdat mijn man een oud kastdeurtje langs de kant van de weg zag liggen.
Het kastdeurtje had een mooie boog van houtsnijwerk, het glas was facet geslepen, een grappig slotje en het had een mooie donkerbruine kleur. De scharniertjes hebben wij erop laten zitten, zodat het altijd te herkennen blijft als dat ene kastdeurtje.
Deurtje en het borduurwerk werd toen een mooi geheel. En hangt nu al sinds een paar jaar mooi aan de muur.

2 opmerkingen:

  1. Wit is dat mooi, daar kan ik verder niks over zeggen...zo mooi.
    En dan dat kastdeurtje....heerlijk om zoiets te vinden en dan te merken dat het precies bij elkaar past.
    Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel erg mooi geworden én wát een vondst zó n deurtje leuk hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen