Hallo lieve lezers

Welkom op mijn blog die bedoelt is om kleine ideetjes, hebbedingetjes en probeersels neer te zetten. Het blijft altijd leuk om van alledaagse dingen, afdankertjes of speciale dingen, iets anders te maken dan waar het voor bedoelt is.

Dus blijf kijken, lees, geniet en leef weer verder.







woensdag 16 maart 2011

Boter maken


Dag allemaal,

Weer even terug van weggeweest. Ik had even tijd nodig om 2 workshops voor te bereiden.

Toevallig las ik een stukje in een tijdschrift over zelf je roomboter te maken zonder al te veel toestanden. Dus je begrijpt dat ik dat even moest uitproberen.
Wij vinden gezouten boter altijd zo lekker. Ook erg lekker om zelf kruidenboter te maken.

Ik had 2 bekertjes slagroom gekocht en heb hierin een theelepeltje zeezout gedaan. De eerste keer had ik de staafmixer gebruikt maar dat werkt niet. Het gaat het beste als je de gewone mixer gebruikt.




Dus slagroom en zout in een hoge kom ongeveer 5 รก 6 minuten mixen op volle snelheid. Na een tijdje zie je dat het vet zich scheidt van het vocht. Giet dit af en je houdt een prachtig roombotertje over vrij van toegevoegde middelen (behalve dan die in de slagroom is toegevoegd).

1 opmerking:

  1. ohhh dat meen je niet wat een prachtige baan heeft jouw dochter die moet wel blij uit haar werk komen, en je boter wat een enig idee om dat eens zelf te maken ja kruidenboter mmmmm,
    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen