Hallo lieve lezers

Welkom op mijn blog die bedoelt is om kleine ideetjes, hebbedingetjes en probeersels neer te zetten. Het blijft altijd leuk om van alledaagse dingen, afdankertjes of speciale dingen, iets anders te maken dan waar het voor bedoelt is.

Dus blijf kijken, lees, geniet en leef weer verder.







woensdag 16 februari 2011

Wat ben ik zonder boekje



Ja, inderdaad. Wat ben ik zonder boekje. De ideeën flitsen door mijn hoofd, de hele dag door. Ik kan er niets aan doen. Als ik ze niet opschrijf verdwijnen ze als los zand door mijn vingers. En dat zou jammer zijn. Opschrijven dus!

Natuurlijk kun je een gewoon schriftje gebruiken of losse memoblaadjes.

Wat is er dan mooier om een leuk boekje hiervoor te gebruiken. Voor mij werkt dit nog beter. Vooral omdat de dingen die ik daarin opschrijf ineens waardevoller lijken te zijn.
Bij de boekhandel zijn z.g. dummies te koop. Boeken met lege bladen. In te vullen naar eigen goeddunken. Of je er nu tekeningen in maakt, verhaaltjes inschrijf of losse gedachte. Alles is goed.
Dummies hebben 1 nadeel. De kaften zijn meestal niet zo inspirerend.
Dat is snel op te lossen door zelf een mooie cover te maken. Gebruik mooie, kekke, nostalgische of heerlijk hollandse stoffen. Maak met bandjes en kantjes een mooi geheel.

Het is een slim idee om ook een opbergzakje voor je pen erop te naaien. Altijd je pen bij de hand voor plotselinge ingevingen.

Natuurlijk maak je er een bijpassende bladwijzer bij die je direkt aan de bovenrand vastzet.
Mijn boekje heb ik al een tijdje geleden gemaakt en is meegegaan op een paar reizen. Het bleek een goede reisgenoot te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten